lördag 16 april 2011

Rost, zink och penséer





Vilket väder vi har haft i dag! 15 plusgrader och solsken, som gjort för trädgårdsarbete. En snabb sväng in till Lilla staden för att inhandla lite vårblommor; penséer och murgröna. Den gamla zinkhinken, som är både skev och bucklig, får tjäna som kruka, älskar när man ser att sakerna har använts en gång i tiden.  =0)






Det rostiga &-tecknet har N gjort och sedan har jag låtit det ligga ute för att bli riktigt rostigt. Lite påskpynt fick också plats i krukorna, den söta påsk-skylten är från Lisbeth Dahl som har så mycket fint. Nu har molnen dragit in och jag ska ta en välförtjänt paus efter att ha tillbringat hela dagen i trädgården.  

Ha en riktigt skön lördag! Kram kram

post signature
Pssst.... Vinet som jag skrev om i ett tidigare inlägg (från norske läkaren, ni vet) var jättegott - kan varmt rekommenderas! Jag är inte mycket för rödvin i vanliga fall...men det här vinet kommer jag definitivt att köpa.

8 kommentarer:

  1. Halloj Emma
    Jag har gjort som du idag passat på att vara ute ,sååå himla varmt o skönt .
    Ha de så bäst gumman
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Ååååå vad mycket fint du visar.Älskar att köpa blommor och göra fint ute.Rost och zink är ju bara så snyggt.Underbart att det varit fint väder idag.Önskar dej en skön kväll.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Villka fina bilder...man blir så glad av att titta på sin blogg! ha en fin kväll! kramiz Jessica

    SvaraRadera
  4. Så nydelige bilder. Godt det snart er vår:)
    klem

    SvaraRadera
  5. Ja det är verkligen så härligt att vara ute nu och planera vad man vill göra i trädgården.
    Så mysigt och fint du visar
    kram Malin

    SvaraRadera
  6. Så fin liten hörna!
    Jag gillar oxå att använda gamla saker i trädgården!

    Ha en skön söndag!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  7. Så härligt! själv stod jag inne i ett köpcenter på jobbet hela dagen. Har jag tur får jag kanske se fint väder idag :) Tack för alla snälla ord hos mig! jag blir så glad! Kram och ha en fin dag!!

    SvaraRadera
  8. Finfina blommor!! Älskar zink och rost i kombination! Här har solen lyst från en klarblå himmel hela dagen! Underbart!! Lite påtande i trädgården har det blivit + en paus i solen..:-)
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera

♥ Tack för din lilla hälsning, den gör mig så glad! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...