måndag 21 april 2014

More is more

 
Sista dagen på påskhelgen och härlig, lat ledighet går mot sitt slut. Förutom äggjakt och att proppa i oss alldeles för mycket godis och mat har helgen bjudit på födelsedag och en släpkärra full av saker-som-faktiskt-kan-vara-bra-att-ha-någon-gång. Den sista lasten förhoppningsvis för nu får vi ärligt talat inte plats mer med här hemma. ;)
 
Den första bilden i inlägget ger kanske ett lite sakralt, rent och sparsmakat uttryck. Jag tycker det är så fint i hemmen som är ljusa och avskalade med grafiska detaljer i svart som vacker kontrast mot allt det vita. Less is more, liksom. Hur jag än försöker så lyckas jag aldrig få till less is more. Jag plockar in pryl efter pryl grupperade i små stilleben, ofta älskade, ärvda detaljer som jag inte kan leva utan, och till slut är det istället more is more. :)
 

 


 
Bordet som vi hämtade hem från mina föräldrar är av samma typ som det vi har stående nere i hallen. Gillar uttrycket, lantligt men ändå en ruff, industriell stil. Det här bordet är just nu vitlaserat och är jättefint som det är men jag har andra, storslagna planer för bordet. Storslagna planer som mannen i huset inte är lika entusiastisk över som jag. Ibland får jag påminna honom om att han inte brukar vara överförtjust i mina planer och projekt men att han ändå blir nöjd i slutändan.
 
Någon som känner igen sig? ;)
 
Bordet står i en liten "smatt" vid sidan av trappan och jag ställde de underbara printen från Hagedornhagen på golvet för att man ska få se något vackert när man är på väg upp.
 


 

 
Nu ska jag fortsätta njuta av den sista lediga dagen i påskhelgen och njuta av sommaren som har kommit på besök. Hur härligt är inte det?! :)
 
Kram
post signature

24 kommentarer:

  1. Fint har du ordnat vid bordet! Jag vill oxå ha det mera avskalat just nu, men det är inte så lätt för en hamster som mig :)
    Ha en fin ny vecka!
    kram Tini

    SvaraRadera
  2. Önemli giriş adreslerine buradan ulaşabilirsiniz.
    betturkey giriş
    betpark giriş
    57D

    SvaraRadera

♥ Tack för din lilla hälsning, den gör mig så glad! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...