måndag 27 juni 2011

Ett paket på trappan och en nyfunnen vän

Hur glad blir man inte av en så'n här gullig adresslapp?  =)

Som en liten karamell

Hurra - min efterlängtade radio har kommit!

En liten 50-talswannabe...

...söt som socker!

Passar perfekt i köket

Trallalala - När jag kom hem från frissan stod ett stort paket på trappan! Hurra! Inslaget i tidningspapper och med den gulligaste lilla adresslappen på.  =) Sliter av omslagspappret och får se att "någon" bemödat sig med att slå in med fint presentpapper och stor rosett, så fint att jag nästan inte ville öppna det... men bara nästan!  ;)  I paketet ligger den sötaste lilla radio man kan tänka sig, som jag har längtat! Nu ska jag berätta den gulliga lilla historien bakom radion och om en nyfunnen kär vän:

För några veckor sedan var jag på Clas Ohlson för att köpa den här urgulliga blommiga radion... för att få reda på att den är slutsåld, likadant i nätbutiken. *suck* Jag berättar för bloggisvännen Nettis, Dagdrömmar i Vitt,  om min besvikelse. Ett par dagar senare får jag en liten hälsning från Nettis om att hon har köpt en vit radio till sig... och en blommig till mig som hon skickar hem! Är inte den en sann vän om nå't? Hur gulligt som helst!
Tusen tack, Nettis! <3

Cyberspace är helt fantastiskt ibland, tänk att få nya vänner som man aldrig ens har träffat! =)
Jag hoppas att jag har stillat er nyfikenhet! ;) Och vet ni, jag fick faktiskt ett paket till med posten i dag men det får ni se i morgon... Vilka cliffhangers jag bjuder på!  ;)
Kram kram 

post signature

9 kommentarer:

  1. Goa dig <3
    Kikar in medamns jag lyssnar på sommarprataren, och vilket sammanträffande. Då är vi blekfisar båda två. Hurra jag är inte ensam !!
    Och så gjorde jag slag i saken och ringde hud kliniken. Hon var lite flummig som jag pratade med. Ville inte lämna ut uppgifter och det förstår jag. Men hon skulle kolla om det fanns ett svar. Men till slut sa hon att jag fick vänta tills på fredag. Kan vara så att doktorn vill prata med mig.
    Usch då fick jag gråten i halsen. Vet inte om jag vill att det ska bli fredag nu direkt eller inte alls;( Det är säkert inget då ...
    Men nu skiter vi i det. Lyssnar du på din fina radio ? :)
    Det gör ju som sagt jag, och ska snart till jobbet. Sen kväll så vi får höras till nattningen.
    PS min arbetskamrats svärfar har legat inne hos er. Fick nyligen ett cancerbesked om lungorna, sedan skelettet och sedan halsen. Men han är hemma en stund över midsommar.Innan behandling kan påbörjas. En trevlig prick är han:)
    Fy vad det är läskigt!!
    Puss och kram / tantnettan

    SvaraRadera
  2. Ja då var jag här igen,,, :) glömde ju en sak. Vi kan ju sitta gubbens trädgård hur länge som helst ju. Där är skugga<3
    Kramkram / Net, nej Tantnettan , hihi

    SvaraRadera
  3. Nettan är för snäll ! Det var verkligen en verklig väntjänst !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  4. Åååå Nettan har ju ett hjärta av guld.Om du vill läs hos mej .......Ha en skön måndag.Kraaam Rita ♥

    SvaraRadera
  5. Åhh, så glad för din skull. Vilken underbar vän. Jag har ångest snart,hahha. För jag vill också ha en sån radio. Hoppas dom finns kvar när jag landar i Sverige på fredag. Jättesöt var den gumman. Spännande att se vad de kommer imorgon då.. Ha de

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  6. Åhhh hon är väl för härlig :)de är en riktig vän de .
    Mera paket hi hi spännande .
    Ha en så himlans fin kväll.
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  7. Vilken fin radio du fick! Förstår att du blev riktigt glad! Hälsn Camilla

    SvaraRadera
  8. Vad gulligt av Anette. Förstår att du blev glad. Sååå söt är den din lilla radio. Skulle också vilja ha en. Får väl åka och kika om det finns någon kvar... Ha det bra. Kram Sonja.

    SvaraRadera
  9. Hejsan Emma
    Wow, så fin radion är.....superläcker ;)))
    Ha en bra kväll
    kram susanne

    SvaraRadera

♥ Tack för din lilla hälsning, den gör mig så glad! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...