lördag 13 april 2013

Om att skynda långsamt


Halloj fingar!

Under tiden som jag har varit frånvarande här inne har vi gjort klart vårt evighetsprojekt groventrén men nu är den äntligen klar - wihoo! Skynda långsamt är numera vårt ledord här hemma. ;) Jag är mer än nöjd med resultatet och älsklingen hittar mig titt som tätt sittandes på bänken med en kopp kaffe i handen och något saligt i blicken, hihi!

Liten hylla (Ikea, Stenstorp) med det obligatoriska piffet. ;)
Zinkhus från ZbH.

Vy mot köket. Bäst att visa gästerna vägen... ;)


Bänken kommer från Jysk (mycket prisvärt alternativ), den vita dynan kläddes om med en "gammal" mjölsäck för den rätta "Emma-känslan" (Country by mail). De tuffa bilderna i hörnet kommer från Ikea och pryder lådan som döljer rören in till tvättstugan. Det söta blommiga paraplyet har flera år på nacken och kommer från Jackpot.


Älskar tapeten från PiP, "Birds in Paradise", den får sätta färg i hallen. Bakom tyget (Ellos) döljer sig städ- och klädförvaring med skoskåp, klädstång och lådor. Skönt att slippa se ett myller av kläder och skor i hallen, jag blir lätt "allergisk" mot hallkaos! ;)

Den söta galgen kunde inte motstås vid ett besök  hos
Sigfrid Rudbergs Diversehandel i Gårdby på Öland i somras.


Bakom den tapetserade lådan gömmer sig "elcentralen" med säkringar och andra el-pryttlar. Den franska taxen "Pierre" med baskern käckt på svaj hälsar välkommen och är numera vårt enda husdjur (väldigt lättskött ;), ingår i den underbara serien "Tillsammans" av Lisa Bengtsson. Ljuslyktor Inzects från ZbH. Trofén i aluminium kommer även den från ZbH och fick hedersplatsen ovanför spegeln. 


Nu är jag redo att hugga in på vår stora hall! Där blir det lite trixigare med en trappa klädd med gammal äcklig nålfiltsmatta som ska fixas till. I mitt lilla huvud är det redan färdigrenoverat och inrett, vet precis hur jag vill ha det! Nu återstår det bara att se om det tar lika lång tid att renovera den stora hallen som den lilla... ;)

Önskar er alla en härlig helg!

Kram kram
post signature

4 kommentarer:

  1. Åhhhh...så fint, avis jag blir!!!
    Kram Emma

    SvaraRadera
  2. Det blev jättefint :)
    Ha en skön helg!
    kram Tini

    SvaraRadera
  3. Så fint det blev;))
    Jag har en liknande bänk också köpt på Jysk...gillar den;)
    Ha det bra!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Wiwiwaaowaaaa så fint det blev :) Men det visst du ju redan att jag tyckte;) Så galet läckert Emma! Förstår att du vill sitta där och dricka kaffe mest hela tiden.. Kraaaam fina du

    SvaraRadera

♥ Tack för din lilla hälsning, den gör mig så glad! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...