onsdag 15 juni 2011

Fransk oskärpa




Leker lite med kameran. Gillar foton som fokuserar på detaljer där bakgrunden visas i oskärpa, tycker att det blir harmoniska och stillsamma bilder. I dag blev det närbilder på mitt älskade olivträd och plättarna i plåtburk i min franska lilla hörna i uterummet.

Har varit fotointresserad sedan 15-årsåldern och "lever ut mina lustar" på bloggen och plågar er med mina bilder!  =) Än så länge håller jag till godo med en digitalkamera av ganska simpelt slag men helst av allt önskar jag mig en systemkamera. Den har nog stått överst på önskelistan sedan jag var 15 men priserna är ju, tack & lov, lite annorlunda nu än då! Dottern köpte sig en nyligen en för pengar hon fick i konfirmationspresent, helt fantastisk. Vem vet, kanske kan min skatteåterbäring resultera i en ny kamera och kanske till och med en fotokurs?  =)

Kram kram
post signature

12 kommentarer:

  1. Fota och laborera med vinklar och ljus är så otroligt kul.Och tjusningen i en blogg tycker jag är vackra foton att njuta av och inspireras av.Fortsätt med ditt "plågeri" här så "plågar" jag vidare på min blogg...hehe.
    Kramiz.

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Så fina bilder!
    Det är verkligen kul att fotografera - och jag tkr absolut att du ska unna dig en systemkamera. Det blir ÄNNU roligare! En fotokurs har jag också varit sugen på, men kommer aldrig till skott!

    Ha en fin kväll!
    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  3. Så fint de blev med lite grummel sådär. Du är jätteduktig på att fota tycker jag. Det är så kul, saker blir på ett annat sätt när man ser dom på bild liksom. Köp du dig en sån kamera de kommer att bli kanon tror jag. Ha de så bäst nu...

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  4. Tycker du tar väldigt fina bilder.
    Klart du ska unna dig ny kamera och fotokurs om du är intresserad, då är det ju värt det.
    Kraam

    SvaraRadera
  5. Visst är det ett fantastiskt roligt intresse, det här med fotografering!
    Jag är relativt nyfrälst inom detta, men älskar verkligen att fota!
    Unna dig både kamera och kurs!Punkt slut!;)

    Ha en fin kväll!
    Kram Annica - Vårt lilla bo

    SvaraRadera
  6. Jättefina bilder....jag har också bara en digital men sonen har system, lånar den ibland men tycker det är svårt att fota med den. Har inget tålamod ;))
    kram susanne

    SvaraRadera
  7. Du tar jättefina bilder..det syns att det är ett intresse..Jag drömmer också om en bättre kamera OCH kurs :)

    ha det gottis! cKram Sanne

    SvaraRadera
  8. Jag satsade alla mina skattepengar på en systemkamera för tre år sen, Aldrig en minut att jag ångrat det.
    Det är sååååå roligt att kunna leka med fotografierna.
    Ha en bra fortsatt vecka...
    kram ullamaria

    SvaraRadera
  9. Rekomenderar systemkamera!! Jag är helt kär i min.. Men skulle jättegärna gå på kurs för att lära mera..
    Ha det bra!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  10. Så fantastiska bilder! Ser ut som du klarar dig bra med den kamera du har!:) Och vilken underbart vacker blogg! Nu följer jag dig också!
    2 lotter lagda till dig!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  11. God morgon gumman, och förlåt för att jag inte hälsade på dig i går kväll :(
    Men det blev så sent men allt :)
    Jag hoppas verkligen det lugnar ner sig snart. För nu är det inte roligt längre. Gummor orkar inte med sånt här tempo;)
    Dina bilder är jättehärliga, lek på du. Jag älskar också foto, Men tiden räcker inta till just nu...Men jag har en fantastisk kamera.
    Vi får gå en fotokurs ;) det är min dröm.
    Det var inte meningen att skrämma tant med farbror doktorn, men jag är glad att höra att du ringt honom / henne.
    Jag ska tänka extra på dig i morgon, för det var väl då du fick tid ? :)
    I dag är jag uppe med tuppen. Och snart vaknar resten av familjen, sedan ska vi alla bli snygga och fara runt som yra höns hela dagen. Kul men lite för mycket...Men jag vill ju gratulera ALLA studenter vi känner.
    Tänk vilket jobb de gjort i så många år, de har det verkligen tufft i skolan nu för tiden, hihi nu låter jag som en gumma på riktigt. " nu för tiden "
    Hur länge har jag levt egentligen.
    Var rädd on dig och din rygg och din lilla sjukling <3
    Nu ska jag gå och snygga till gumman,,, lite rynkor som ska trollas bort:)
    Kramelikram (/ Tantnettan

    SvaraRadera
  12. Det er et spændende univers, når man får fat i et fotoapparat, og begynder at lege. Der er hele tiden nye udfordringer med lys og motiv. Og du har virkelig fået taget nogle flotte billeder :-)

    SvaraRadera

♥ Tack för din lilla hälsning, den gör mig så glad! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...