lördag 19 november 2011

En låda till advent

Trälådor - I love!

Halloj!
Några av er undrade var jag fått tag på manschetterna jag visade i gårdagens inlägg. De har jag köpt på Ica Kvantum men jag antar att de även borde finnas på Ica Maxi - finns det något som INTE finns där??? ;) För ett tag sedan fick jag på samma ställe även syn på den här fina trälådan och det stora blockljuset med dikten Tomten av Viktor Rydberg, helt omöjliga att motstå. Tyvärr kommer det bara in mer och mer fina julsaker till min lokala Ica-butik... tycker inte att det är riktigt snällt mot en inredningsnörd som jag - riskerar ju för 17 att bli ett fall för Lyxfällan, hihi!


Plättar, cyklamen och amaryllis till advent.


Nu var det ett tag sedan jag tog de här fotona och amaryllisen har vuxit och blivit så lååååååång trots att jag försökt att inte vattna... Nåja, vi får väl se, den kanske hamnar i vas istället om den blir för ranglig, det är ju fint det också. Lagom till nästa helg ska jag även köpa på mig några vita hyacinter, finns det något som luktar godare? Ja, förutom nyfödda små gosiga bebisar förstås... ;)

Nu medan jag sitter här och håller kontakten med er håller älsklingen på att sätta upp en vägg i groventrén/tvättstugan, hör hur han emellanåt svär och gormar... ska kanske ge honom en hjälpande hand, eller vad tycker ni? Börjar med att sätta på en kanna kaffe, hihi! =)

Önskar er alla en härlig lördag!
Kram kram
<3

post signature

Pssst... Det där med att sätta på en kanna kaffe och kalla det för att hjälpa maken med renoveringen skulle nog INTE gillas av arga snickaren, hihi! =)

21 kommentarer:

  1. Vilken fin trälåda! Bra med hög kant, måste leta nån sån att ha min amaryllis i. Vita hyacinter som är min favvo, ska jag inhandla till veckan. Det brukar bli några innan julen är över ;)

    Strunta i arga snickaren och sätt på kaffet. Min man brukar säga till mig att markservicen är jätteviktig :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hejsan Emma! tack för titten hos mig..jag håller med ,man får nästan åka till Willys för att handla hi hi på ica hamnar det mer lull lull i vagnen ;) fast det sista är roligare... ha en fin Helg! kramiz Jessica

    SvaraRadera
  3. Men vilken fin låda. Vi var in på ICA Maxi och uj uj vad mycket fint det fanns det har Du så rätt i.
    Blockljuset var ju så fint det måste Jag kolla efter nästa gång Vi är dit.
    Jag klippte av Min amaryllis. För det kommer en stängel till full av knoppar och för att den ska orka så kapade Jag av den andra och den har blivit sååå fin Jag tog bild av den i dag.(se Bloggen)

    Ha det Gott!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Såå fint!!
    Även jag hittade lite på Ica Maxi idag!
    2 lyktor med pinne o lite annat smått o gott = livsfarligt att handla mat! =)
    Här hjälps vi oftast åt med renoverandet men jag brukar påminna min kära make att vi måste pussas o kramas lite oxå o inte bara bygga, så vi inte tröttnar! =)

    Trevlig kväll!

    Kramar Liza

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar trälåda! Måste jag försöka hitta och sno din idé! Det ser så underbart vackert ut med cyklamen, plättar och amaryllis tillsammans.

    Hoppas att ni fpr en fin helg trots väggresning och lite svordommar emellanåt. Det kan dock behövas när det gävlas ;-)

    Stora kramar,
    Yllet

    SvaraRadera
  6. Så koselig den kassen var. Flott med alpefiolen og lyset. Nydelige bilder. Falt også for de fine bildene i innlegget under. Så stilig den hatteesken var. Likte lysestakene med lys også. Flotte foto!

    SvaraRadera
  7. Vacker plantering du gjort i lådan :)
    Jag måste nog oxå köpa mig lite julblommor nästa vecka :))
    Ha en fin fortsättning på helgen!
    kram Tini

    SvaraRadera
  8. Ljusen har jag sett på Maxi här med fast jag har försökt ignorera dem och alla andra julsaker ;)
    Snyggt i trälådan blev det..

    Njut av kvällen..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  9. Å va mycket fint du bjuder på!
    Tror jag måste följa din blogg!:)
    Kram Sofi

    SvaraRadera
  10. Blockljuset är ju så fint men jag har inte sett det på vårt Ica Maxi. Ska fråga efter det!!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  11. Hallojsan smulan!

    Nej, jag tror nog att käre arga snickaren nog hellre vill se att DU snickarar och maken fixar kaffet! ;0)

    Vilken fin låda med massor av fint!
    Härligt!

    Min amaryllis är också på väg att slå ut. Jag ska ställa den svalt nu under veckan så kanske den kan hålla sig till nästa helg...

    Ha en fin lördag!
    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  12. Ooops, nu gäller det att hänga på låset till Ica Maxi imorgon! Vilka fynd du har gjort! Såg att man får köpa en ask Aladdin billigt om man handlar annat för 100 kronor. Alla goda ting är två? //kram maria

    SvaraRadera
  13. Hej vännen !!

    Vilket helt ljuvligt arrangemang, va duktig du är =)
    Hoppas allt är bra med dej.. Jag har oxså fyndat idag, på loppis så kul !!!

    Kramar

    SvaraRadera
  14. Halloj vännen!
    Ja, Ica Maxi är farligt för inredningsnördar, hi,hi. Var där och storhandlade idag, och ett och annat förutom mat kom med hem.
    Såå fint du gjort.
    Hoppas att helgen blir fortsatt fin. Här har vi nu stjärnor i fönstren.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  15. Ja då är det nog tur att jag bor här då!! :0)
    Här finns ju inga Ica!! hihi

    men det finns ju andra lockande affärer, som nu tycks flöda över av vackra saker!! :0)

    Fin låda och superfint dekorerat!

    Ha en mysig kväll
    Kramis Tina

    SvaraRadera
  16. Hej söta Emmis..Men du har Ica så fina saker. Måste verkligen ta en tur dit. Ja vi hamnar nog i lyxfällan snart hela bunten i dessa juletider. Må så gott nu hjärtat.

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  17. Fniss fniss härlig hjälp du ger mannen;) Men man ska icke se ner på Kaffets magiska effekt på det manliga släktet;) Hoppas uppsättningen av väggen gick bra och att kaffet smakade;)

    Önskar dig en härlig kväll

    SvaraRadera
  18. Hej
    vad fint blomster arrangemang du har gjort, undrar om man törs gå in på ica nu ,kanske även jag hamnar i lyxfällan!!!!
    kram Annika

    SvaraRadera
  19. Min amaryllis har också blivit sådär lång, kanske blir i vas här också. Så fin låda, och ljuset var så vackert med texten. Roligt att Ica har så mycket fint.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  20. Vilken underbar låda med ljus, cyklamen och amaryllis! Måste ta en tur på ICA idag:)
    Ha en skön söndag!
    Kram kram
    Nelya

    SvaraRadera

♥ Tack för din lilla hälsning, den gör mig så glad! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...