lördag 28 januari 2012

Två är ett par, tre är en samling


Halloj!

Har utökat min lilla samling av sifoner. Tycker alltid att saker är vackrast i grupper om tre eller andra udda grupper även om jag någonstans har hört att det är en *big no-no* inom vissa inredningsfilosofier där allt ska arrangeras i par för att skapa harmoni och balans. Det struntar jag alltså i och idag gick jag till en av våra antikhandlare i lilla staden och köpte den stora sifonen med metallnät. Lite dyr ska jag erkänna att jag tyckte att den var men å andra sidan fattar jag ju att hitta sifoner till det pris jag gav för de två andra är nästan samma sak som en lotterivinst, de kostade bara 75 kr styck! =)



Köpte även två gamla väckarklockor som sällskap till den jag redan hade - ni vet, udda är bäst! ;) Den kopparfärgade är inte helt komplett och kostade inte många kronor men den köpte jag för den vackra urtavlans skull, den större silverfärgade klockan fungerar och var lite dyrare... men såååå snygg! Struntar visserligen i om de fungerar eller inte för vem 17 vill vakna till skramlet av en gammal skruttig väckarklocka? Nä tack, mobilen får nog väcka mig fortsättningsvis också! =)



Idag ska jag ska ställa fram mina pelargoner som fått vila i vinter. Tog sticklingar från mina Mårbacka-pellisar i höstas och jag är så glad för att de har överlevt vintern, ni ska veta att jag verkligen inte är någon botaniker så det här är något av ett mirakel! ;) Har köpt vita pärlhyacinter som jag ska arrangera och om tiden räcker till ska jag och W ska också försöka hinna med att baka morots-cupcakes med smaskig philadelphiaost-frosting *slurp!*

Tack för era goa hälsningar om min makeover på provdockan, ni verkar överrens om att jag inte har gjort bort mig!  *suck av lättnad* ;)

Ha det gott!
Kram kram
<3

post signature

12 kommentarer:

  1. Underbara små samlingar du har!!! Urtavlan på den kopparfärgade var verkligen fin! Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Så mycket fint!
    verkar som en bra dag. Älskar morotscupcakes!

    SvaraRadera
  3. Vilka fina samlingar du har! Även om jag aldrig i mitt hela liv hört talas om sifoner ;-). Men snyggt som attan är det.

    SvaraRadera
  4. Sifonen med nät på är jättecharmig, fina fynd!
    Ha en fin fortsättning på helgen!
    kram Tini

    SvaraRadera
  5. Par tycker jag upplevs som fyrkantigt och strikt! Fint att arrangera som du gjort!
    Önskar dig en fin lördag!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Om tre lika saker är en samling, ja då har jag MÅNGA;) Har inte hört det där om att det helst ska vara två, men å andra sidan bryr jag mig inte om vad förstå-sig-påare säger heller:)
    Ha en fin helg//Marie

    SvaraRadera
  7. Både sifonerna och klockorna är superfina, och såklart ska man ha tre av saker och ting! Alla goda ting är ju tre! //kram maria

    SvaraRadera
  8. Mycket fina saker Emma! Jag har hört att man ska ha udda antal... Så det kör jag på, precis som du!:)
    Kram Sofi

    SvaraRadera
  9. Udda tycker jag med om =) Så jag gillar det du gjort..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  10. Vilka fina saker! Både sifonerna och klockorna är jättefina.

    Skön fortsättning på helgen
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  11. Sifonerna är sååå läckra!!
    Äger tyvärr bara en, än så länge!! :)
    Klockorna är fina.
    Jag föredrar nog oxå att bli väckt av mobilen! :))

    Härliga bilder!
    Kramis Tina

    SvaraRadera
  12. Äger inte en endaste sifon....det får jag ju ändra på...så fina! Kramen Lisbeth

    SvaraRadera

♥ Tack för din lilla hälsning, den gör mig så glad! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...