måndag 19 mars 2012

Min stil!


Halloj finingar!

Ny vecka, nya utmaningar! Fabrikens tema den här gången är Min stil, så var så goda, här är min.

Ni som har följt bloggen ett tag känner nog igen er (ja, jag vet, är fräck och bjuder på gamla foton!). Alla ni nya, härliga läsare får här en liten sammanfattning - vare sig ni vill eller inte! =)

Vet inte riktigt vad jag ska kalla min stil, den är som ett gammalt hederligt recept som man lärt sig utantill; en liten del av Fransk lantstil, en liten del av vit lantstil, släng i några detaljer av industristil och en liiiiten nypa av New England-stil - skaka alltsammans och voilà, där har ni mitt hem!



I allrummet på övervåningen dominerar den Franska lantstilen. Vita väggar, golv och möbler, olivträd och plättar i luften står för grönskan. Detaljer som hattaskar, skräddarbyst, mjölsäckar och sifoner ger den rätta känslan.
  
  



I matrum/vardagsrum är stilen mer klassisk svensk. I tallrikshyllan ryms arvegods och loppisfynd. Här och var har jag gått lite "wild and crazy" och slängt in några detaljer i svart, så snygg kontrast till allt det vita! 



Är ni nyfikna på hur andra bloggare beskriver sin stil? Kika in till Inspirationsfabriken!

Ha det bäst!
Kram kram
<3
post signature

12 kommentarer:

  1. Jag har sett dina bilder tidigare men ser dom gärna igen :) Du har så fint i ditt hem!
    Kram och godmorgon!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig bildkavalkad och en bra sammanfattning av din stil!

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  3. Superfint allting. Kanon. Ha en fin vecka kram Mimmi

    SvaraRadera
  4. Hejssan svejssan!
    Trevligt att du tittade in hos mej. Och tack för din kommentar angående mina tårtor ;). Det har varit fullt upp hos mej kan man väl säga :)
    Fina bilder du har lagt upp. Gillar verkligen din stil.
    Ha en bra början på veckan vännen
    Kram Erica

    SvaraRadera
  5. Hej vännen !!!

    oj oj, va mycket du har att kämpa igenom, hoppas allt löser sej till det bästa =)
    Vilket fint hem du har, så inspirerande !!!

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Du har ju verkligen lyckats med ditt "lilla" bo :)
    Jättefint!
    Hemma hos mig är receptet "1 del byggarbetsplats, 2 delar lump och ½ liter skräp. Rör slätt med trägaffel och häll ut i springform." ;))

    Styrkekramar till dig, angående allt det andra!

    SvaraRadera
  7. Ert hem är verkligen så vackert Emma!!
    Här jobbar vi på för att färdigställa vårt kök, byggdammet dominerar än, men vänta bara - snart skall det få sig en omgång;) Inte ikväll dock!
    Kraaam Anna

    SvaraRadera
  8. Hej vännen, tycker du har en jättefin blandning och verkligen din egen stil. Gillar allt!!

    Kul att du gillar min grindar. De är jag som har designat dom efter vad jag tycker är snyggt och min sambo som byggt dom. Bra arbetsfördelning va :)

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  9. Hela din blogg är ju en inspirationsfabrik! Det tackar vi för än en gång:) Kramis från Annapanna

    SvaraRadera
  10. Härliga bilder!!
    Gillar blandningen av stilar....:)

    Kram Tina

    SvaraRadera
  11. Inte alltid lätt att sätta namn på saker, men oavsett vad stilen kallas, så är det vackert i ditt hem, Emma! Den första bilden är verkligen en favorit, gillar verkligen känslan du har fångat där.
    Ha en fin dag! Kram Petra

    SvaraRadera
  12. Hej!
    bilderna tål att tittats på många gånger, jätte fint.
    önskar dej en skön dag.
    kram Annika

    SvaraRadera

♥ Tack för din lilla hälsning, den gör mig så glad! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...