tisdag 20 mars 2012

Om mossrivning...


Halloj finingar!

Det finns mossrivning och så finns det mossrivning... Ja, men vad är skillnaden då? Mossrivning för trädgårdens skull och mossrivning för inredningens skull, så klart!  =)

Planterade den söta lilla Kungsängsliljan i en glasburk och tyckte att den kunde få sällskap av mossa. Hela *gräs*mattan är full av mossa så var det ju enkelt att bara gå ut och riva loss ett sjok! Fick pilla bort små kulor av blåkorn som N lagt på gräsmattan men vem vet, det kanske till och med får en Kungsängslilja att växa och frodas?! Håll tummarna för att jag lyckas hålla liv i den lilla sötnosen!



  

Ha det bäst!
Kram kram
<3

post signature

9 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Återvinning liksom ;) Mossan från trädgården blir till någon nytta inom inredningen :). Jag väntar fortfarande att gräsmattan skall titta fram. Fortfarande snö ända till knäna :(
    Ha en bra dag
    Kram Erica

    SvaraRadera
  2. Så fint! Mossan gör sig bättre där än på gräsmattan. Vi har mer mossmatta än gräsmatta så det där var en idé för mig ;)
    Kram och godmorgon!

    SvaraRadera
  3. Haha samma här angående "gräs-mattan".. min är numera omdöpt till "moss-mattan". Skulle jag verkligen mossriva min gräsmatta så skulle det bara bli en jordhög här ute ;) Supersöt blomster du har pysslat med! :) Kramis och ha en fin dag söta du :)

    SvaraRadera
  4. Superfint!!!
    Har aldrig haft denna blomma men kanske snart så...

    Ja min H kämpar med mossan här också. Som tur är har vi bara längs med häcken mot grannen där inte solen tar lika bra :)

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  5. Klart du fixar att hålla den vid liv. När den blommat ut så gräver du ner den i din trädgård så kommer den tillbaka nästa vår (fast det kanske du redan vet). Var observant när den börjar blomma nästa vår och kolla om dte dyker upp några liljebaggar (knallröda, går inte att missa). Ser du dem så håll handen under dom och skaka sedan blomman försiktigt, då släpper dom taget direkt och du kan...eliminera dem. De äter upp växternas blomknoppar lika snabbt som om de vore bibliska gräshoppssvärmar, urtråkigt.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  6. visst är det härligt med mossa i gräsmattan;) men ännu härligare när man kommer på att man faktiskt kan ha nytta av den;)

    med önskan om en trevlig tisdag

    kramelikram ELLINOR

    SvaraRadera
  7. Så bra att ha så nära till mossan..:-) Jag behöver inte heller gå så långt...hittade till och med urfin kuddmossa till juldekorationerna på vårt garagetak.....-)!
    Kram
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  8. Kikar in och säger Hej efter kvällens sköna joggingtur. Som balsam för själen efter en intensiv jobbdag med 19 4-5 åringar, ler.
    Önskar dig en fortsatt fin vecka vännen!
    Ta hand om dig.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  9. Här är jag! Hiiihi!! Inte alls någon fara här inte... Bara utan dator!! Min revisor fi k den till mitt bokslut och så blev HON sjuk!! Men jag får nog ta och åka och hämta den... Har ju svåra bloggkramper och abstinens! Hihi. Å andra sidan har jag mobilen... Men den är ju så liten ich jag vet inte hur jag gör egna i lägg från den.
    Kameran har ändå gott varm så jag har dokumenterat min frånvaro;)!!
    Hur är det själv?
    Kramkramkramkram<3<3<3nettan

    SvaraRadera

♥ Tack för din lilla hälsning, den gör mig så glad! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...