lördag 28 april 2012

Sitt på gardinen för all del!


Hallå godingar!

Hade en gardin från min "New-England-episod" liggande utan att ha någon plats för den. En jättesnygg gardin med blå ränder och ett tryck som ser ut att komma från ett segel. Nu går ju de mesta hemma i lantstil och alla kuddar med ränder och stjärnor har fått flytta till barnens rum. Vad då göra med gardinen? Varför inte sitta på den? =) Jag testade att lägga den i fåtöljen för att kanske få till en känsla av gammal mjölsäck. Vad tycker ni, funkar det eller ser det bara konstigt ut?

   





I dag ska vi ut på en känslofylld resa, bokstavligt talat. Vi ska träffa "vår" älskade hund Zigge som vi, p.g.a. ändrade arbetsförhållanden, var tvungen att hitta ett nytt hem åt. Han bor inte så långt från oss, cirka 5 mil, men vi har ändå inte sett honom på 4 år. Vi sprang på honom av en slump strax efter att han flyttat från oss och det var ett väldigt jobbigt möte, både en enorm glädje men även stor saknad. Både jag och barnen grät när vi gick därifrån. Därför har vi inte velat/vågat möta honom igen... förrän nu. 

William, som bara var 4 år när Zigge flyttade och som stod honom väldigt nära har aldrig kunnat släppa tanken på att Zigge är hans hund. Han har ett foto bredvid sängen och blir fortfarande väldigt ledsen emellanåt när han tänker på Zigge. I söndags kväll, efter husdjursträffen på skolan, blev han så ledsen och bad om att få träffa Zigge igen. Så i går ringde jag upp nya ägaren och vi bestämde att vi ska träffas i dag! Vet inte vem som är mest förväntansfull, jag eller William! Väskan är packad med hundgodsaker och vi försöker intala oss själva att det är en "gammal herre" vi nu ska träffa, Zigge är drygt 9 år gammal nu. Naturligtvis finns tankarna både hos mig och hos William om han kommer att känna igen oss. Vi ska väl inte förvänta oss för mycket... 

Kameran följer med och i morgon får ni kanske se foton på "vår" älskade Zigge.

Hoppas ni får en fin lördag!
Kram kram

post signature

8 kommentarer:

  1. Gardinen passar fint i stolen och liknar mycket en gammal mjölsäck :)
    Lycka till med mötet av er gamla vän!
    kram Tini

    SvaraRadera
  2. Tycker gardinen ser fin ut i fåtöljen..

    Hoppas mötet med Zigge går bra både för dig, sonen och Zigge.. Förstår att det blir känslofullt..

    Ha nu en fin dag..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Åååå...det här ligger nära hjärtat för mig också!! Adopterade ju bort vår älskade Mollie för ett par månader sen. Både barnen och jag längtar fortfarande...jag kan bli alldeles tårögd och översvämmad av känslor.... Förstår precis hur ni känner det!! Jag håller kontakt via sms och bilder med nya ägaren, men har ännu inte förmått mig till att ringa...är så rädd att bli alldeles för blödig!! Jag vet att Mollie har det underbart, en bättre ägare hade vi inte kunnat hitta...men oj vad ont det gör!!
    Hoppas ni får en underbar dag, men jag gissar på en väldigt känslosam sådan!
    Tycker gardinen passar urbra i fåtöljen. Jättebra idé!
    Tänker på er, och hoppas ni får en bra stund ihop.
    Kramar Anetthe

    SvaraRadera
  4. Halloj Emma
    Nu va de ett bra tag sen ;)blir tydligen så hi hi
    Tycker gardinen passa bra där.
    Åhh va spännande att träffa voven igen ,men kan nog kännas lite svårt att lämna honom igen....
    Hoppas de går bra .
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  5. Underbara hundar, det är såå mycket kärlek kring dem ♥
    Mina föräldars hund dog i början av året o det är bara så tomt utan honom. När vi åkte ner till sommarstugan på Öland för första gången i år i påskas var det en stor sorg då vi skulle plocka undan skålar o annat. Så nog förstår jag att saknaden finns där, särkilt som vovven bor ganska nära... Bra att ni ska hälsa på tycker jag! Stor kram till dig/ Fia

    SvaraRadera
  6. Hej där hoppas ni haft en toppendag med zigge.

    Jo men visst kan du ha gardinen där, tyckte de va snyggt.

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  7. Ser verkligen ut om en mjölsäck!!
    och det ser toppensnyggt ut!! :))

    åååhh det var säkert väldigt känslofyllt...
    Hoppas ni haft en underbar dag med Zigge!! :)

    Ha en mysig kväll
    Kraaam Tina

    SvaraRadera
  8. Allt blir fint i ditt fina hem. Idag ska här göras ett försök att böja gafflar passar perfekt i mitt kortmakeri.
    Kram Katha

    SvaraRadera

♥ Tack för din lilla hälsning, den gör mig så glad! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...