fredag 13 juli 2012

Provdockans makeover



Hallå på er!

Emellanåt suger det i pysseltarmen på bloggerskan och vad är då bättre än att sätta (t)händerna i ett nytt projekt?! 

Ännu en provdocka har fått flytta in i huset, älskar de fina dockorna! Har målat och klistrat och gett den lilla mannekängen en ny vit outfit med text, gamla notpapper och farmors knappar. Ska erkänna att ännu en docka står på tur att få sig en makeover, till makens förtret - och dessutom har dottern en egen, allt som allt fyra stycken dockor här hemma just nu! Det får nog bli en provdocksförsäljning längre fram... De får liksom inte riktigt plats i huset. ;)

Men vad gör man - det är ju så roligt! =)

  


Så här ser min första provdocka ut - helt klädd i antika boksidor
Vad pysslar du med när inspirationen sätter in?

Ha det bäst!
Kram kram

post signature

8 kommentarer:

  1. blir imponerad av all fantasi=)
    Hoppas att du har det riktigt skönt
    i den svenska sommaren
    kram Gabriella

    SvaraRadera
  2. Superfina, var hittar du alla? Jag skulle gärna vilja köpa en... har mest sett antika som ju kan bli väldigt dyra. Kram!

    SvaraRadera
  3. Tittar in och önskar dig en härlig helg, kram från Maria ♥

    SvaraRadera
  4. Så fina! Jag gillar verkligen den sista du gjort, som mest är vit!
    Jag är nog en riktig "all-pysslare". Just nu syr jag en hel del, bara det blir något resultat så är jag nöjd :)
    Kram Mariette

    SvaraRadera
  5. Vad fint :) Var köper du dom, skulle också vilja ha tag i en.
    /Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Åh vad fina, visst är det dem från Åhlens? Har köpt en men funderar på att köpa en till ;o)
    Ha en fin vecka!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  7. Du kan du!! Läckert med provdocka. Jag tror det har blivit en fluga att ha en i sitt hem, för jag ser att de ploppar fram lite här o där i blpgglandia.
    Hoppas ni har sol och njuter och mår bäst.
    Jag har ju bloggsemester, men bara det jag skriver, inte det jag läser. Fick abstines, så ett blev det igår! Nu ska jag lomma igenom de senaste här hos dig! Kramar!!!!

    SvaraRadera
  8. Va fina !!!! Blir uppskrivet på min inköpslista ;) Just nu målar jag möbler för glatta livet när pysselsuget sätter in , på kvällarna blir det virkning i soffan :D Kram Titti

    SvaraRadera

♥ Tack för din lilla hälsning, den gör mig så glad! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...