tisdag 9 oktober 2012

Plötsligt händer det... eller inte...


Hallå godingar!

Plötsligt händer det - jag har vunnit! Det är inte ofta jag kan säga det men igår när jag satt på bussen hem så plinga det till i mobilen: "Grattis! I Lotteriets senaste dragning vann ditt postnummer." Yiiihaaaaoooww!!! Äntligen! Som jag väntat på denna dag! Alla dessa pengar som jag tidigare till synes bara kastat bort till ingen nytta alls, nu äntligen har jag fått lite valuta för pengarna. Innan jag hann läsa färdigt "messet" så såg jag framför mig hur jag gled fram i en splirrans ny bil och öppnade stora guldglänsande kuvert som någon blondin lämnat över...



Hur mycket jag vann?! Hela 150 riksdaler... *suck!* Det är väl typiskt! När jag väl har väntat på denna storvinst så är det inte mer... Å andra sidan får jag istället tänka på alla pengar jag (förhoppningsvis) har skänkt till välgörande ändamål! ;)

Finfina små minipumpor får ge lite höstfeelings här hemma. Det börjar bli dags att hänga undan sommarjackan - som jag envisas med att fortfarande ha på mig - och ta fram den fodrade höstjackan. Brrr!

Ha en fin tisdag!
Kram kram

post signature

16 kommentarer:

  1. SÅ typiskt:( Sådär är det alltid för mig också!
    Men det sägs ju att det betyder att man har tur i kärlek istället, och det är ju bättre än alla miljoner i värden!:)
    Ha en finfin tisdag!
    Marianne

    SvaraRadera
  2. Vilken storvinst! Så typiskt! Ibland skulle det underlätta att vinna lite pengar, inte så mkt, bara lite. Dock lite mer är 150kr kanske?!

    Ha en bra dag!
    kram Alexandra

    SvaraRadera
  3. Här har du en som haft samma lottorader i varje vecka sedan över 20 år tillbaka... Men vem vet? Plötsligt händer det kanske. Fast jag är glad ändå. Häromdagen vann jag en middag för två, blev fnissigt glad och ska skänka bort vinsten till mina föräldrar tänkte jag. Ha en underbar höstdag! Kramar Marthina

    SvaraRadera
  4. Ja du det är lätt att ta ut segern i förskott, hihi
    Hoppas du vinner storkovan snart!!
    Kram på dig

    SvaraRadera
  5. Halloj Emma ;)
    Evighet sen jag varit ute bland alla bloggar,men nu så :)
    Ha ha de där messet har jag också fått hi hi hjärtat slår en volt innan man läst klart ;)
    En gång vann jag 300 och den andra gången 2000 så lite tur hade jag nog där ;)
    Fin fina bilder du visar.
    Ha en bra dag.
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  6. Haha, storvinsten låter alltså vänta på sig. Ja men plötsligt händer det. Eller inte! 150 kr har jag också vunnit som mest ;)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ack ja om det ändå var lite nollor efter de....Men det kommer ju så klart nya chanser.... Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  8. Jag skrev på fb innan idag att kan inte Poskodlotteriet fatta att de skall strö pengar över vårt hus ;) Men när =( Men kanske en vacker dag =)

    Så snygga burkar du visar..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  9. Snygg lykta och låda :)
    Ha en fin fortsättning på veckan!
    kram Tini

    SvaraRadera
  10. Ja, tänk så härligt det hade varit :)
    Jag vann lite pengar på jobbet i våras, det räckte till en dator och lite kläder!!! Hur kul som helst, jag behövde verkligen en ny dator =)
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  11. Åh så typiskt! Men det kommer Emma! En vacker dag rasslar det till;) Svårt att hitta ett datum för party..fortsätter spåna. Annars får vi ta det längre fram?! Kram till dig <3

    SvaraRadera
  12. hahah ja de va ju ingen jättehög med pengar men de är ju bra att det har gått till välgörenhelt också.

    Fina små pumpor.
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  13. hej där vännen min!

    jag förstår din känsla...och så bara platt fall som en pannkaka..hihi, vad ska man säga;)
    vilka fina pumpor är de från din trädgård?

    ha ett bra avslut på veckan
    kram ELLINOR

    SvaraRadera
  14. Kan verkligen förstå känslan av att först känna äntligen.... tills man inser att vinsten endast räcker till typ en fika. Kanske blir det din tur nästa gång!

    Kram M

    SvaraRadera
  15. haha den storyn känner man igen:) så höstmys du har iaf...

    Finns inget mysigare än en skön brasa i kylan:)

    Om du vill ha lite ljusinpiration i vintermörkret så kolla in min nya post:)

    ha en kanonhelg

    LOVE Maria på inredningsvis.se

    SvaraRadera
  16. Storvinsten kommer kanske nästa gång:)

    en del har tur i spel andra i kärlek...jag vinner aldrig någonting:)

    Fina små pumpor!

    Kram Johanna

    SvaraRadera

♥ Tack för din lilla hälsning, den gör mig så glad! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...