lördag 12 februari 2011

Körsbärsblommor och magnolior



Snöstormen har äntligen lagt sig och lördagmorgonen bjuder på en klarblå himmel - och bitande kyla! Jag bjuder på några härliga och varma vårbilder från Ystad under körsbärsblomningen i slutet av maj, kanske kan det tina upp någon?

Jag upptäckte denna lilla pärla förra året, tänk vad jag missat! Ystad är en jättemysig liten stad med vackra miljöer, sneda (!) korsvirkeshus och många fina inredningsbutiker (behöver jag säga att jag inte kom tomhänt därifrån?). Tyvärr såg jag inte skymten av den där polisen som sägs spankulera i stan!  =0)

Den här fina korsningen kunde jag bara inte låta bli att fota. Troligtvis är det inte bara jag som tycker den är fin - jag fick syn på den i Antikrundan för några veckor sedan (ja, inte som föremål, förstås)!

/Emma

Blink, blink - Så här i efterhand blir jag lite tveksam till om det verkligen är körsbärsblommor, det kanske är magnolior??? Jag kommer faktiskt inte ihåg. Hur som helst är det ju fantastiskt vackert!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för din lilla hälsning, den gör mig så glad! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...