måndag 6 juni 2011

Trädgårdsporten

Nyplanterade pelargoner och silverfall i zinklåda

Under äppelträdet

Rosenbågen - porten in till trädgården
 Älskar mina två rosbågar i trädgården som N har svetsat av rostigt armeringsjärn, jättefina. Än så länge blommar inte rosorna men de är fina ändå och fungerar som en liten portal in i trädgården på baksidan och ger inramning åt bakgrunden. De här dagarna har det varit på tok för varmt att sitta i uterummet och då är det ju enkelt att bara flytta ut möblerna istället. Framåt eftermiddagen är det skugga under äppelträdet som ger skön svalka, kan behövas i den här värmen (nej, jag klagar inte! ;).

Ha en härlig ledig måndag, söta vänner och kom i håg att dricka i värmen!  ;)
Kram kram

post signature
Psssst... Tack för alla söta och rara hälsningar på bröllopsdagen i går, jag blir så rörd!  <3

14 kommentarer:

  1. Du får visa när rosorna blommar sen. Härligt att sitta där under äppelträdet. Jättefint!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så mysigt och fint du har :)
    Hopas du hade en bra dag igår !!
    jag har också portaler, men det är lite trögväxt där just nu ;(
    Har planterat nytt och klippt ner så jag hoppas de får ny fart.
    Önskar dig en härlig nationaldag. Vi gamlingar är väl väldigt partiotiska så vi måste ju fira :)
    Kramkram / tantnettan

    SvaraRadera
  3. Åh så mysigt det ser ut!
    Ja visst är det skönt att ha något mysigt ställe i skuggan!
    Nä klaga får vi inte göra, älskar ju solen o värmen!

    Ha en fin nationaldag!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  4. Hej Emma!
    Sååå härligt det ser ut under äppelträdet ;)) Mysigt när det endast blir en titt in i trädgården och man inte ser allt på en gång ;)) Vad har du för rosor? Jag planterade förra året så jag hoppas på snabbväxt!! Ha en underbar dag!
    kramar

    SvaraRadera
  5. Sååå fint, Emma... Det ser så inbjudande ut att slå sig ner i den fina soffan..

    Gillar verkligen dina bilder när de är så "suddiga" ute i kanterna. Romantiskt... Vilket program använder du när du redigerar dina bilder? Och hur gör du?

    Kramen Jenny

    SvaraRadera
  6. Åååh så vackert.I like it.Fint stilleben.
    Ja värme är gott men när det blir för varmt trivs jag inte.Får inte gjort någonting då,blir slö och uppsöker skuggan.Likadant med hunden.Hon lider när det blir för varmt.
    Nu blir det lite altanfix här.Nya blommor...hehe
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  7. Så vakkert du har det ute hos deg. Jeg orker ikke å sitte for lenge i solen heller, da blir jeg bare slapp. Nydelig å kunne sitte i skyggen av et epletre, romantisk:)
    Vakkert brudebilde.... Grattis med dagen som var:)
    Klem

    SvaraRadera
  8. Ojojoj, du har så rogivande vackert. Härliga du kan få till det så mysigt. Ha de så gott nu och grattis på bröllopsdagen i efterskott eftersom jag missade det...

    Kramar Lisa

    SvaraRadera
  9. Hur härligt som helst, söt soffa & ett underbart äppelträd! Om man sätter sig där är det bara att vänta på att maken kommer ut med nybakta bullar & en kopp kaffe...Eller?;)Kram önsketänkande fia

    SvaraRadera
  10. Perfekt att kunna flytta ut när det blir för varmt, och ni har ju så fint! Såklart nyfiken på loppisfyndet också.. =)
    Kram
    Petra

    SvaraRadera
  11. God kväll min rara gumma:)
    Hambon kunde du kanske vara utan, men jag hopas du fick en härlig dag ändå;)
    Ja visst ska bänken stå på framsidan... någon måtta på hemligheter för sim mamma får det ju vara:)
    Hoppas du haft en skön dag i dag också. Det har jag och nu har jag ont överallt...som en 70-åring.hihi
    Kramkram / Tantnettan

    SvaraRadera
  12. Underbar rosenportal, om du frågar mej.
    Ha en bra vecka....
    kram ullamaria

    SvaraRadera
  13. Härlig trädgård med rosenportal ,jättemysigt att sitta under äppelträdet .
    Ha de så fint
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  14. Grattis i efterskott:)) Härligt med en plats i skuggan under äppelträdet. Kram Maria

    SvaraRadera

♥ Tack för din lilla hälsning, den gör mig så glad! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...