lördag 17 december 2011

I väntan på granen


Halloj!

Under vår lilla julklappstur till Västervik passade jag också på att köpa på mig ett mindre lager julgranskulor i fattigmanssilver. Tycker det är så synd att gömma undan dem så i väntan på att hängas julgranen får de ligga i kupor och på fina fat och sprida lite julstämning. Har ni sett den fina kulan med det gamla julkortet inuti?




Hyacinterna blir fler och fler här hemma, den senaste i raden har fått plats i farmors tunna, tunna fina tekopp i finaste glaskupan. Får se hur länge den får plats under glaset innan den blir för lång och ranglig. ;)

Ända sedan jag var liten har vi som tradition att ta in julgranen dagen för julafton men i år gör vi ett undantag eftersom jag jobbar den 23:e, granen får kläs redan den 22:a då jag har semester, för inte kan man stressa fram klädningen av granen?! När tar ni fram er julgran? Har sett att många av er njuter länge av de fina träden medan andra väntar in i det längsta innan granen tas in.

Önskar er alla en fin måndag!
Kram kram


post signature

8 kommentarer:

  1. Hej Emma
    Vilka fina kulor! Särskildt den med julkortet i !
    Har aldrig sett en sån, verkligen annorlunda och jättefin.
    Granen tog vi in, och klädde i helgen. Förr var det alltid kvällen före julafton som gällde, men inte sedan vi startade butiken ( 15 år ). Jobbar ju alltid och kommer hem sent den 23, då är det skönt att allt är klart. Det är ju också nu före jul som man tycker att det är så fint med alla julsaker...

    Trevlig vecka
    önskar
    Anncathrine

    SvaraRadera
  2. Hej vännen åhhh så fina kul, den med kortet i va ju såå söt! Klart man ska ha dom framme. Jag brukar ha de året om på nå fat eller under nån kupa.

    Ja här är granen inne sen i onsdags, njuter så. Men nu har kontakten börjat tjuta till ljusslingan, så irriterande. Har ju nyss köpt den, hmm vill ju inte plocka ur den direkt.

    Ha en skön måndag
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jättefina kulor. Jag har själv den med vykortet! Älskar den!
    Ha en bra måndag!
    kram anna

    SvaraRadera
  4. Jättefina kulor du har.Speciellt den med vykortet.
    Ha en bra vecka
    Kram Erica

    SvaraRadera
  5. Den tas in när byn har julmarknad så att vi kan bära hem den :) I år skedde det den 10 december.
    Fint med kulor i fattigmans-sliver, själv är jag för snål varje år för att köpa nya fina kulor.. det är samma gamla ärvda/IKEA som hängs upp.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Kanonfina kulor helst den med vykortet.Bara så söööt.Ha en fin julvecka och en skön måndag.Julkram Rita ♥

    SvaraRadera
  7. Vilka fina julgranskulor. Vi väntar också ganska länge med att ta in granen. Några dagar före julafton brukar det bli. I år har vi bestämt oss för att ta in den på torsdag kväll... Kram Sonja.

    SvaraRadera
  8. Så fint det blev med hyacinten i koppen och med glaskupan..

    Julgranarna har redan fått komma in här.. Vi brukar vänta till dagen innan men i år jobbar jag så mycket så jag vill hinna njuta lite =)

    Kram Mia

    SvaraRadera

♥ Tack för din lilla hälsning, den gör mig så glad! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...