fredag 6 januari 2012

Nu har den glada julen dansats ut...


Tack alla söta för era kommentarer om nya headern! Majoriteten av er föredrar den nya så därmed är beslutet fattat, som i en riktig bloggdemokrati, hihi. ;)

Har fått en del frågor om vilka program jag använder mig av så här kommer mina små tips (som säkert inte är de bästa eller mest effektiva);  Efter att först ha redigerat fotona i både Picnik  (autokorrigering och förminskning) och Pixlr (ram) har jag sedan satt ihop headern i Photoshop. Är nybörjare i Photoshop och har ännu inte upptäckt alla de möjligheter som finns och det är en underdrift att säga att jag slet mitt hår när jag försökte få ihop headern. ;)


Favoriterna - julstrutar från Nyblom & Kollén

I dag ryker julpyntet, dock hoppar vi över den där detaljen med julgransplundring och dans, rubriken till trots! ;)  Hur härligt och vackert jag än tycker att det är när det sätts upp till advent så är det så sköööönt att nu få plocka ner det igen, någon som håller med? Ändå kan jag tycka att det är lite synd att gömma undan julkulorna i fattigmanssilver så de kommer eventuellt att få tillbringa resten av året i mina glaskupor.

Någon som reagerar på att polkakäpparna ännu finns kvar? Mina "små" är lite kräsna och käpparna faller de helt enkelt inte i smaken, jag däremot har inget emot att knapra på en när sötsuget blir för stort, hihi!



Har ni några speciella traditioner kring att dansa ut julen? När jag var liten var jag alltid på julgransplundring hos bekanta till familjen, en fin tradition med både dans och "rivning" av pepparkakshus. Nu känns det tyvärr som att man inte riktigt har tiden att arrangera något sådant, inte jag i alla fall. ;)

Hoppas att ni alla får en riktigt härlig trettonhelg, skönt att få en extra ledig dag att vila upp sig på!
Kram kram
<3

post signature

15 kommentarer:

  1. Verkligen fin header, Emma, du är så duktig! Här städas julen ut idag också! Lite tråkigt att packa ner de fina sakerna, men mest skönt tycker jag,och nu ser vi fram emot våren! =)
    Ha en fin dag! Kram Petra

    SvaraRadera
  2. Bra val;) ja att vara ledig en extra dag är GULD värt...Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Hej! din nya header gillar jag skarpt ;) alltid en fröjd att kika in tll dig ♥ kram o ha en fin helg Jessica

    SvaraRadera
  4. Hejssan!
    Jag blev aldrig vän med photoshop.Kanske för jag är ingen dataexpert.Men prövade på photoscape och gillade den bättre ;).(Enklare :D)
    Du lyckades bra med din nya header.Den är fakstiskt fin.Gillar den massor.
    En skön helg vill jag önska dej
    ♥ Kram Erica♥

    SvaraRadera
  5. Hej vännen gillar oxå din nya header, supersnygg!!

    Dina fina kulor kan så klart ligga framme året om. De gör mina lite här o där.

    Ja när jag var liten så var vi till folkets hus o dansade ut julen. Min lilla Nova va hos svärmor med kusinerna o dansade men gillade det inte så mycket. Hmm ja jag är inte så mycket för det jag heller.

    Ha en skön helg med massa mys.
    Jag har jobbat idag till kl12, började redan kl6 så lite trött är man allt :)
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  6. Hej hjärtat. Å så hemskt med din dotters vän. Tyvärr
    Aldeles för vanligt. Jag tror att jag och tjejen är på rätt
    Väg! I natt hörde även rjejenas coach av sig till henne på
    Sms. Han undrade hur hon mådde. Då frågade hon mig vad hon skulle
    Svara. Jag frågade om hon kände att hon kunde berätta för hon honom... Och det gjorde hon . Så nu vet även han . Känns så skönt för mig.
    Och hon börjar förstå att det faktiskt finns vuxna som bryr sig.
    Hon var ganska nöjd efteråt. Nu kan han hjälpa till inte minst
    På träningarna. De tränar ju minst 8 gånger per vecka plus matcher.
    Så de umgås ofta. Då är det bra att han kan hjälpa till. Jag är själv imponerad att
    Han sett! Han är 39 år och ingen egen familj. Bra coach!:)
    Oj nu blev ser långt...
    Tusen kramar till dig min vän<3nettan

    SvaraRadera
  7. Hej Emma!
    Nya hesdern är ju bara så fin! Gillar den jättemycket!
    Du inspirerar mig!
    Ha en trevlig kväll!
    Kram Sofi

    SvaraRadera
  8. Här har julen oxå städats ut :) Nu blir det roligt att ändra lite på pyntningen.
    Ha en fin helg!
    kram Tini

    SvaraRadera
  9. Visst är det skönt att få "dansa ut julen". Funderar också på att plocka bort pyntet nu i helgen, får se om tid finns...
    Mariette

    SvaraRadera
  10. Tack för tipset om Piknik och pixlr. Ska prova mig fram lite.. :)
    Här dansade julen ut redan i mellandagarna...

    Ha en mysig helg
    Kram Tina

    SvaraRadera
  11. Jag gillar din header och det är som vanligt "ögongodis" att titta in till dig!

    Polkakäpparna är inte bara goda utan också fina som dekoration. Med risk för att dekorationen försvinner, hihi
    Kram finaste!

    SvaraRadera
  12. Halloj vännen!
    Underbart fin ny header du fixat.
    Som vanligt så härligt att kika in hos dig.
    Här hänger käpparna också kvar då familjen är kräsen och mest äter choklad, ler.
    Visst är det underbart med en extra dag ledigt. Vi har dock lite tomt här då äldsta sonen är på 3 dagars sova-över cup för första gången. Hängivna supporters som vi är har vi dock 100 % koll på hur det går för dem även om vi inte är där, fniss. (Spioner på plats.)
    Fortsatt trevlig helg!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  13. Headern är jättesnygg.. Jag måste göra en ny med då min är julig än.. Men att sätta ihop i PS kan jag inte, måste lära mig mer om PS..

    Julen är ju inte ute än här hemma, några dagar till sen får den flyga sin kos..

    Ha en fin kväll..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  14. Håller med om att det är ganska skönt att städa ut julen trots att det har gått väldigt snabbt.
    Vilken fin header du gjort! Jättesnygg!
    Önskar dig en fin helg!
    Kram Ann-Sofie

    SvaraRadera
  15. kathas kortmakeri7 januari 2012 kl. 09:04

    Hejsan!
    Du är en ängel Emma. Jag ska ta kort någon dag när tid och inspiration finns. Så ingen brådska..
    Här ska städas undan lite mera jul idag men är lite trött idag,fest igår.

    Ha en skön dag.
    Kram Katha

    SvaraRadera

♥ Tack för din lilla hälsning, den gör mig så glad! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...