onsdag 29 augusti 2012

...och myggor som svalorna tar


Hallå (där köp blåbär... skulle man kunna säga om man var på det humöret)!  ;)

Någon mer än jag som tycker att sommaren har gått otroligt fort, den har swischat förbi i värsta raketfarten (rocket fart skulle man kanske kunna säga på engelska men med den lilla engelska jag har lärt mig så fattar till och med jag att det betyder något helt annat! Googla på ordet så får ni se vilka roliga resultat ni får upp, haha!). Jag hade turen att ha sen semester i år, precis när sommaren beslutade sig för att komma tillbaka igen.

Så här fint är landskapet strax utanför Skara, närmare bestämt i Brunsbo ängar. Vi sov där en natt i väntan på att inta Sommarland nästa morgon. Något annat som de också hade gott om där i [Väschötta]krokarna var mygg - mygg överallt! Men det slipper ju ni uppleva, det är tjusningen med bloggeriet! ;) Vad jag vet så är det bara vår allra underbaraste Astrid Lindgren som har kunnat skriva något fint om mygg: "...och myggor som svalorna tar...", från Idas sommarvisa, ni vet. 
  

Nu längtar jag till nästa sommar, bara 276 dagar kvar ...

Gullfisar... på tal om rocket farts...

Ha det bäst!

Kram kram


post signature

5 kommentarer:

  1. Halloj vännen!
    Du har sååå rätt att sommaren bara svichade förbi.
    Det är ju inte så många dagar kvar till nästa sommar ;)
    Ha en bra fortsättning på veckan.
    Kram Erica

    SvaraRadera
  2. Ja, det känns konstigt att det redan börjar bli höst!

    Vilken vacker plats ni hittade i väntan på sommarlandet!

    Ha en fin torsdag!
    Kram Annica

    SvaraRadera
  3. Skara är mot mina hemtrakter, så där har jag varit många gånger som liten;) ja jag jobbade ju hela sommaren så jag tyckte sommaren var lång;) hihi men nu har vi ju en vacker höst att se fram emot eller hur;) Kramen

    SvaraRadera
  4. Hej kära du :) Vill tipsa dig om mina tävlingar!Du kan bland annat vinna ett presentkort hos Online Design, som har såå mycket fin inredning i Shabby-stil :) Det enda du behöver göra för att vara med är att berätta vad du skulle köpa om du vann!

    Här hittar du den: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/2012/august/tavling-2-st-vinner-presentkort-hos-onlinedesign.html


    Tävlar man inte, kan man inte vinna ;) Lycka till :)

    SvaraRadera
  5. Hej fina! Håller med dig visst ha sommaren bara svischat förbi....jag hade en hel lista på vad jag skulle göra.....en del ha blivit gjort men det viktigaste är ju faktiskt att njuta o vara med sina nära o kära! HA en fin helg kramen från Maja

    SvaraRadera

♥ Tack för din lilla hälsning, den gör mig så glad! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...