torsdag 26 juli 2012

On tour på Öland

Hallå finingar!

Hemma igen efter en kortvecka på norra Öland. Började veckan med ett par nätter på Kyrketorps camping i Böda, jättefin strand och långt ifrån så packat med folk som Böda Sand (dit vi åkte över dagen bara för att vi var så nyfikna... Aldrig mer, kan jag säga!!!). Fortsatte sedan och bodde sista natten på ställplatsen i Byxelkroks hamn där vi mer eller mindre hamnade av en slump och hit kommer vi absolut tillbaka! Jättemysigt med restauranger, sjöbodar, små butiker och lagom livat precis vid havet. Vi köpte rökta räkor som vi åt vid stranden - sommarens höjdpunkt hittills!

Den vackra utsikten från husbilen!

William spanar in båtarna i Byxelkroks hamn

Bad i Kyrketorp, Böda.

På hemvägen hann vi med både gocart och crosscart! Kan man vara mer koncentrerad?!

Nu sitter vi som bäst och planerar vart nästa tur bär av. Vi åker efter vädret men tyvärr så verkar ju regnet komma tillbaka lagom till helgen!

Ha det bäst i sommarvärmen!
Kram kram
♥
post signature

1. Hej !
    Härliga Öland. Vi är här nu inne på våran 3:e vecka på Böda Hamn. Liten mysig camping och inte så trångt. Vi tänkte göra ett studio besök på Böda Sand men många vi prtar med säger att ALDRIG mer åker vi dit ;). Så vi skiter kanske idet.
    Ha nu ett skönt vecko slut.
    Kram Pernilla

2. Öland verkar riktigt fint! Vi var på väg till Gotland denna veckan men fick inte tag i något hundpensionat :( Ha det riktigt skönt! Kramar Marthina

3. Det ser härligt ut!

Kram Johanna

4. Visst är Öland vackert;)) Kom precis hem efter att ha varit där en 10dagarssväng med sol, bad o god mat! Dags att börja träna igen, tror jag bestämt! Tack för finfina bilder ♥
    Kram fia

5. Öland är mitt barndomsparadis...har inte varit där på några år nu....Men där är så fint!!Fina bilder du bjuder på...och killen är i sitt esse på gocarten! Kramen Lisbeth

6. Låter som en härlig semester! Vi ska faktiskt åka norrut om ett par veckor, vi siktar på Pite havsbad så får vi se vad som händer efter vägen och om vi kommer längre norrut än så också. Vad lite man sett av Sverige egentligen. När jag var på Böda strand 1996 var det folktomt. Lite före säsong då.

Kram,
    Jenny

7. Vad härligt och ha husbil och bara kunna åka dit man får lust (och där solen är)! Förstår att ni haft det underbart på vackra Öland! //kram maria

8. Öland, oj så vackert det ser ut! man borde utforska sitt eget land mer. men nu åker vi till Turkiet för att få sol och värme! Kram Lotta

9. Hei! Min familj var också i Öland och jag postade bilder just nu!!! Hoppas du kan visitera i SisustEllen:)
    Kram Ulla

10. Hejsan Emma!
    Ja Öland har en särskild plats i mitt hjärta. Enda stället vi saknar nu när vi har blivit fastliggare. Vi brukar hamna på Lundagårds camping...precis lagom med folk. Vi var oxå en sväng och tittade på Böda camping och vi gick därifrån i chock...Sååååå mycket folk...som ett eget litet samhälle...var väldigt skönt att dra sig tillbaka till Lundagård..:-)
    Kram

11. hejsan! vad härligt ni verkar ha det med er husbil-en perfekt sommar idyll*ler. hos mig börjar semestern sjunga på sista versen- börjar jobba igen på måndag:(( känns väl så där...men jag firar ett år på bloggen!! kolla in hos mig där finns en liten utlottning:))

kramelikram ELLINOR

12. Vilken mysig och härlig Ölandssemester:)) Kram Maria

13. Öland är verkligen ett paradis om man hittar rätt camping! Bödagården säger jag bara! Stilla och lugnt, barnvänligt, städat och snyggt. Böda Sand... Hua! :s

Tack för härliga bilder:)!
    Maria

14. Åh vilka ljuvliga bilder! Helt underbart! Öland är sommar för mig! Bara älskar´t! Kramar från mig till dig :)

15. Halloj ja visst är Öland ett riktigt paradis,o inte bara på sommaren utan året runt...kan kanske hoppa vintrarna då fåkarna drar igenom ön....måste villigt erkänna att jag ALDRIG varit på Böda! Men jag har bara varit fast ölänning i 2 år! HA en fin vecka kram från Maja

♥ Tack för din lilla hälsning, den gör mig så glad! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...