lördag 12 januari 2013

Vardagslyx


Jajamen, nu har den "nödiga" vita linneduken och linnerservetterna kommit hem! Det som är så superduperbra med linne är ju att det får lov att vara lite skrynkligt, har man missat lite med strykningen så ser det ändå tjusigt och lite sådär lagom rustikt ut med en småskrynklig linneduk på bordet. ;) Vit linneduk och grå linnelöpare på bordet, vita linneservetter med servettringar och tända ljus och *voilà!*, man kan tro att det är dukat för finmiddag en vanlig grådassig lördag - vardagslyx!


Servettringar från Zelected by Houze


  
Inte lätt att stryka men vad gör det?! ;)


Och visst kändes det extra fint att få äta sin mat på en linneduk... och kanske till och med att köttgrytan smakade lite, lite bättre! ;)

Önskar er en härlig lördagkväll!
Kram kram

   
post signature

4 kommentarer:

  1. Håller med dig! Hur lätt är det å få linnedukar helt släta..inte något lätt! Jag brukar strunta i det, det är ju jag som bor och bestämmer hur jag vill ha det hihi. Verkligen fint dukat, fina servettringar!
    Ha en fin kväll.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  2. Jg har alltid en linneduk på bordet och alternerar mellan den vita och svarta. Jag har dem dessutom i två storlekar, så jag kan ha duk på bordet när vi är många som sitter runt det.

    Jag stryker dem aldrig, utan får dem släta och fina genom att fukta dem lätt med vatten från sprayflaska. Så enkelt kan det vara att få en slät duk!

    Fin dukning du har, en vanlig lördag!

    Tack för fin kommentar hos mej!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Så fint du dukat Emma!
    Har också en del "nödiga" saker påväg hem till mig, trevligt värre:)

    Ha en mysig kväll!

    Kram Sofi

    SvaraRadera
  4. Snyggt! Servettringarna var jättefina. Själv har jag inga stora vita dukar men gamla fina lakan från loppis och auktion funkar också jättebra, fin kvalitet! Kramar Marthina.

    SvaraRadera

♥ Tack för din lilla hälsning, den gör mig så glad! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...